ikon twitter


Tuesday 26 March 2013

dugaan yang mendatang


Tidak ada sebuah perhubungan yang tiada dugaan dan ujian dariNYA.

 Alhamdulillah, aku semakin bahagia dengan hadirnya dia disisi aku sekarang nie. Happy? yang tu jangan tanya laa, memang teramat happy pun. tambah2 pula bila terserempak dengan dia kat mana2 area upm nie. hoho! aku sayang dia. sangat2 sayang. Tuhan lebih sayang dia jika dia nak pisahkan kami sebab aku terkejut dengan pertanyaan dia tadi.

+ boleh tolong aku x? tolong tanya siapa2 macam mana proses pertukaran university?
- kau nak tukar U ke?
+ ya =)
- nak tinggalkan aku sendiri kat sini laa ye? =( hmm, yelah..roommate aku kata kena urus sendiri kat bhgn KPT kat Putrajaya..
+ em, xde laa. jom kita tukar U? hehe..aku nak stay sana, kat sini jauh laa dari rumah.
- hmm? xpe laa, kau je laa tukar U. aku nak stay kat sini.
+ yelah, take care. bye.
- :'(

siapa x sedih kan bila couple kita elok2 satu U tetiba nak tukar U sebab dia nak study kat tempat yang dekat dengan rumah. yelah, sabah dengan selangor jauh kot. berbaloi ke kalau aku ikut dia tukar U? aku dilemma weyy dalam hal nie. kena ikut emosi atau fikiran? Kalau ikutkan hati, memang aku nak ikut dia tukar U sebab aku xnak study jauh2 dengan dia. Kalau ikut fikiran, x berbaloi kot if aku ikut dia hanya kerana nak satu U dengan dia. what if my pointer drop after I followed him study in the same U later? 

So, I'd decided that I won't followed him. I will stay here until I graduate my course here. Like what I always said to myself, 'I started here, I finished here.' . tempat study jauh atau dekat x dapat mengukur kasih dan sayang kita pada seseorang itu. yang penting kena saling mempercayai dan saling memahami. bak kata pepatah, jauh di mata, dekat di hati. Kalau dah jodoh x ke mana pun dia tu. =)

sedih pula entri aku kali nie kan? xpe laa, kalau dah suratan takdir macam tu..aku terima je. semoga dia x berpaling hati dengan aku(eh? ada ke macam tu?) hmm. 

Sekian, Assalamualaikum. =)

No comments:

Post a Comment