ikon twitter


Thursday 12 September 2013

entah kenapa

entah kenapa tiba-tiba aku rasa sunyi sangat. sedangkan aku punya ramai kawan. kawan sejak tadika, hinggalah ke IPTA. kawan alam maya juga ramai, tapi semuanya kawan suka aku. waktu duka? Allah saja yang tahu. nak diluah, aku rasa dah banyak kali aku luah kat kawan-kawan aku. alhamdulillah, ada juga yang bagi feedback. ada yang bagi nasihat. jangan buat itu, jangan buat ini, teruskan yang baik, hentikan yang tak elok. kadang-kadang tu, aku tak mampu dah nak luah. mungkin ada yang perasan, mungkin juga takde. perubahan air muka mempamerkan segalanya. tapi tak semua riak wajah itu adalah yang sebenarnya. kadang-kadang, gelak tawa itulah penutup kesedihan hati kita. kita kesunyian tapi sentiasa tersenyum. sebab apa? sebab kita taknak orang lain susah hati pasal kita, risaukan kita.

aku sunyi bukan sebab dia. memang, aku dan dia dah takde apa-apa hubungan melainkan seorang sahabat. tapi aku takde laa sedih sangat. dah takde jodoh, buat apa kita nak paksa kan? Allah dah janji yang terbaik buat kita. :) aku sedih sebab aku pun tak tahu. aku rasa macam aku dah berubah. aku tak tahu. tapi aku bagaikan tahu apa yang bermain di fikiran kawan-kawan aku. aku xde siapa nak luahkan semua nie, so ini saja laa tempat untuk aku blow out everything.

"aku mungkin punya ramai kawan, tapi hakikatnya aku kesunyian." - @pipipororo

No comments:

Post a Comment