ikon twitter


Tuesday 22 October 2013

jangan jadi hipokrit boleh tak?

aku tahu niat kau baik
nak menegur orang
perbaiki kesilapan diri
tapi kau sedar tak?
benda yang kau cakap tu
memakan diri kau sendiri?

tanpa kau sedari
kau sendiri melakukan benda yang kau taknak
mengata dulang paku serpih
mangata orang dia yang lebih
itu pepatah yang tersangat sesuai
untuk manusia-manusia macam kau. 

cakap benda tu mahal
tapi beli juga.
untunglah jadi orang kaya kan?
nak apa, dapat terus. 
cuba bersederhana sikit dalam hidup
fokus pada yang perlu saja,
kehendak tu tolak tepi.

aku tak suka orang yang tahu simpati saja
tapi tak faham apa itu empati. 

bukan puisi yang puitis, cuma luahan yang sinis. bila dah bosan sangat, aku tulis je apa yang terlintas kat kepala aku. biar santai. aku suka post benda random. kalau ada yang terasa, fikir-fikirkanlah. renung-renungkanlah ye? :) kalau korang rasa ianya benda positive, keep and remind it to yourself often. tapi kalau kau rasa ianya benda negative, hiraukan je pasal benda nie. aku tak rugi sesen pun kalau korang abaikan. haha.

Sekian, Asslamualaikum.

No comments:

Post a Comment