ikon twitter


Friday 11 October 2013

aku pernah dengar..

aku pernah dengar orang kata "semakin kita benci dia, semakin kita sayangkan dia." dan ada juga mengatakan benda yang sama, tapi dalam ayat yang berbeza. "besar mana kau bencikan orang tu, besar tu laa kau sayang orang tu." kan? that's true!

muka aku. motif? saja letak macam tu. haha!
semalam, aku pergi bilik member aku dan dia bagi aku baca buku "Kitab Terfaktab: Nakal Tapi Halal". aku tak pernah dengar pun kewujudan buku nie. siapa penulis dan penerbitnya pun aku tak tahu. member aku cakap, kisah dalam tu best. penulisnya terdiri dari blogger dan lain2. penulisannya santai je. aku tertarik nak baca. then, aku baca satu cerita. hmm, it's a true story based on the writer's experience about love. rasa macam aku nak beli je buku tu. haha. cerita tu rasanya betul2 kena dengan aku. >.<

kisah yang aku baca tu lebih kurang macam intro aku nie laa. >.< sometimes, aku perlu luahkan apa yang aku rasa. dah sebulan lebih putus dengan dia. rasa sayang tu takde dah, cinta? hmm. lagi laa takde. rasa sakit je yang masih berbekas sampai sekarang nie. mungkin aku terlalu sayangkan dia kot dulu, sebab tu apa2 je yang aku nampak berkaitan dengan dia, aku jadi sakit hati. benci. aku rasa member2 yang selalu dengan aku pun tahu betapa sakitnya aku bila nampak benda yang berkait dengan dia tu. sedangkan benda tu benda biasa je. small thing kot, tapi aku dah rupa macam nak sakit jiwa. ohmy. bila aku lalu kolej dia, nampak budak2 kolej dia, aku jadi benci nak tengok. padahal dorang xde kaitan pun dengan mamat poyo tu. kenal pun tak. asal ah? serius, even tengok tweet2 dia, status/gambar fb dia pun aku jadi sakit hati. bongok laa weyy. buat apa aku nak ingat kat orang yang tak pernah nak hargai kehadiran aku dulu, gunakan aku untuk kepentingan diri sendiri je, hah? EH, HELLO MISTER!!! SERIUS AKU BENCI KAU! BOLEH TAK JANGAN MUNCUL LAGI DALAM KOTAK FIKIRAN AKU?

tahu tak, asal aku teringat kat benda2 lepas, dada aku sesak weyy. SAKIT!! ya, mungkin kau player malaya. tapi ingat, perasaan perempuan bukan untuk dipermainkan. bagai bola yang dilantunkan ke sana ke sini. mungkin kau tak pernah rasa apa yang kitorang rasa, sebab tu kau keep on doing that stupid thing. we're not a tissue paper for you to use and throw it when you're done using it. WE'RE HUMAN BEING. WITH MIND AND FEELINGS. STOP MESSING WITH US!

please. Allah bagi kita perasaan untuk kita saling sayang menyayangi. kasih mengasihi antara satu sama lain. bukan untuk dipermainkan. aku tahu, niat kau nak berubah, niat kau nak setia. but jangan cakap je, buat. tunjukkan. kalau kau nak berubah, usaha sungguh-sungguh. stop it kalau kau masih dengan perangai buaya kau tu. cukuplah aku yang terakhir kau buat macam tu, aku taknak ada kaum hawa yang jadi mangsa permainan kau lagi nanti. cukuplah. aku doakan semoga kau berubah. aku cuba untuk tak membenci kau, sebab aku pernah sayangkan kau.

sekian, assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment