ikon twitter


Thursday 23 May 2013

R I N D U

assalamualaikum. rindu. rindu. rindu. aku rindu dengan bapa aku, mak, adik-adik, keluarga dan member2 aku kat sabah. YES, aku rindu mereka semua. >.< nak taw satu cerita, hari tu aku xde kelas pagi. so kerja aku bila xde kelas nie memang mostly akan menghadap lappy je laa. then, pagi tu aku layan youtube. sebab wifi tengah sayang aku, and aku dapat tengok video tanpa buffering. haha! best kan? =) then, aku tetiba nak layan lagu 月亮代表我的心 (Yuèliàng dàibiǎo wǒ de xīn.) tajuk lagu nie n english is "the moon represents my heart". lagu nie dinyanyikan oleh Teresa Teng. bila dengar je lagu nie, confirm aku akan teringat kat bapa aku. sebabnya, kalau kat rumah..bila tengah duduk santai2 dengan bapa aku, datang mood dia nak nyanyi lagu cina, confirm agu nie dia akan nyanyi. so, bila aku dengar je lagu nie, terus aku akan ingat kat bapa aku. =) aku membesar dengan lagu2 macam nie laa. lagi satu, lagu Teresa Teng yang aku suka sangat dengar adalah 甜蜜蜜(Tiánmì mì) yang bermaksud "sweet as honey". yang nie pula makcik aku selalu nyanyi. so this song will make me remember her. =) 

masa tu aku terus laa call dorang, but x dapat. dorang x jawab pun call aku. okey, dorang busy kot. so, malam tu..lepas maghrib..bapa aku call..dia tanya khabar..then kitorang pun borak laa macam biasa.. then aku story laa pasal aku dengar lagu tu and aku rindu sangat kat bapa aku. aku pun suruh laa dia nyanyi lagu tu untuk aku. serious aku rindu nak dengar dia nyanyi lagu tu..hehe..dengar punya dengar..aku pun ikut laa nyanyi sekali..hihi..tetiba masa tu, aku jadi sedih..terus slowly airmata aku keluar..aku pun berhenti laa nyanyi..then aku cakap kat bapa aku.."pa, tengok tu..sy nangis sudah.." "kenapa ko nangis?" "sy rindu bapa bha..dengar bapa nyanyi terus keluar airmata sy.." "rindu pun bulan depan ko nak balik juga kan? dah2. jangan nangis.." "tapi stress study sekarang nie...tu yang buat org tmbh rindu dengan family especially you.."..huhu...macam tu laa conversation kitorang..huhu.. my dad sebenarnya seorang yang garang, baran x menentu..tapi bila mood dia okey, dia laa orang yang paling kelakar dalam rumah tu. always buat aku gelak sakan. pastu kalau dia masak, kalah masakan mak..tapi dia jarang masak laa. hehe..pastu kalau kat rumah, dia paling suka suruh aku buat kerja..hehe..macam2 kerja dia suruh aku buat..aku buat je laa. =) walaupun kadang2 tu, dia suruh aku buat masa dia tengah marah2..aku faham, dia marah pasal tekanan kerja dia..so aku diam je. kan x baik nak lawan cakap orang tua..=)..aku nie jenis bila kena marah, aku akan diam. dan semua yang orang tu cakap kat aku akan stay kat otak aku baru masuk ke hati. sehh..pastu bapa aku nie suka suruh aku urut badan dia kalau dia penat. pernah aku tanya, kenapa x suruh adik urutkan..dia pun boleh urut kan? tapi bapa aku cakap, dia lebih suka suh aku yang urut..haha..mak, makcik dan nenek aku pun suka kalau aku urutkan badan dorang..hehe.. 

pernah dulu, masa kat matrik..aku kan x pernah duduk jauh dari family..so, masa puasa tu..bapa aku call..aku masa tu tengah buat tutorial..tengah stress giler2 laa..tiba2 dia call sambil gelak2..aku macam tambah tertekan laa..aku tertinggikan suara kat dia..then dia terasa..terus dia off call..a minute after that, aku rasa serba salah pulak. terasa yang aku dah terkasar kat dia..then aku call balik, dia x jawab..call mak, mak kata dia merajuk..aku terus nangis..jahat kan aku sampai buat ayah aku macam tu..aku suh laa mak aku pass hp tu bagi kat bapa..tp dia marah..kalau xnak cakap, xyah laa call! aku dengar kot walaupun hp tu jauh dari dia..seriously terasa..makin kuat aku nangis...last2 mak aku cakap, "cakap je laa dengan, kesian anak tu..dah menangis dah.." then, bapa aku jawab laa juga..huhu..aku sambil nangis2 tu aku minta maaf kat dia..aku explain everything sampai hilang marah dan rajuk dia..last2 dia pun nangis..dia rindu aku sebab tu dia call. nak dengar suara anak dia..sedih sangat2 masa tu..giler sembab habis mata aku lepas tu..sampai roommate pun tegur..huhu..then after that thing happened, aku dah x berani nak tinggikan suara kat bapa aku..sebab dia nampak je garang, baran...tapi kita x tahu dalam dia macam mana kan? so, jangan sesekali korang tinggikan suara kat ayah korang..melawan cakap..dia marah sebab dia sayangkan kita..x kisah laa, ayah ke, mak ke, janji orang yang lebih tua dari kita..please hormat dorang..sekarang, everytime dia call..aku pastikan akan tergelak dengan cerita dia..hehe..then, kalau kat phone, aku banyak ceritakan masalah harian aku kat sini dengan dia banding dengan mak..hehe..dia just dengar and gelak and bagi pendapat..haha..aku sayang sangat kat bapa aku..hehe.. I LOVE YOU DAMN MUCH DAD! AND THANK YOU ALLAH FOR GIVING ME A FATHER LIKE HIM! >.<

sekian..tu je laa entry aku kali nie. hehe.
Assalamualaikum. =)

p/s: aku rindu mr. I aku juga. >.< oppsss...hihi

No comments:

Post a Comment