ikon twitter


Wednesday 10 April 2013

MidTerm Holiday

Holiday?? boleh dikatakan holiday aku kali nie sangat2 best. hehe. yang pertamanya, aku balik Sabah sekali dengan Mr.I aku. yang keduanya, parents aku langsung xtaw yang aku dah booked tiket balik Sabah. In the same time, masa aku balik tu..parents aku tengah buat kenduri kat kampung sebelah mak aku. so, aku cakap kat kazen aku, better ambik aku kat airport and hantar terus balik kampung mak. dia pun okey dengan cadangan aku. =)

aku balik Sabah hari isnin(8 April 2013). nie nak story sikit laa pasal kronologi starting from aku kat upm sampai laa kat rumah. =) Firstly, aku dah siap angkat barang2 semua, tunggu teksi ambik aku kat busstop Kolej Serumpun tu. aku ingat, pakcik teksi tu ambik aku dulu, baru g ambik dia(Mr.I)..rupanya x, pakcik tu g ambik dia dulu, baru ambik aku. so, kami pun naik laa teksi tu sampai ke LCCT. bila dah sampai, dia cakap kat aku. "perghhh~ sejam je dah sampai? awal sehh." haha! aku ingat dia taw kalau naik teksi dari upm pergi LCCT memang ambik masa sejam je. kalau naik bas, confirm laa 2 jam. cuba korang bayangkan, flight kitorang pukul 3.15pm..tapi kitorang dah ada kat LCCT pukul 10am. x ke kerja giler namanya tu, 5 jam kot kena tunggu kat LCCT tu. dia pun cakap laa.."hah..selalu date 5-30minit..sekarang rasa laa, date 5 jam kat LCCT. x termasuk dalam flight lagi..2jam 30minit..haha!" LOL. mostly masa aku dihabiskan dengan berborak bersama dia. makan, teman dia g beli barang sikit. sama-sama check-in, tunggu kat boarding gate, sama-sama naik flight, turun flight..bahagia seketika. haha! 

bila dah landing kat Terminal 2 Kota Kinabalu, kitorang pun tunggu laa luggage aku keluar. then, dia call bakal abang ipar dia. abang dia cakap, dorang tunggu dia kat KKIA. si Mr.I nie pun terkejut laa. naik angin juga masa tu dia. tapi dia control. haha! lepas ambik luggage aku, dia tarik keluar. dia laa tukang tarik luggage aku tu. dari KLIA sampai laa kat T2KK. haha! bodyguard aku laa katakan. >.< dah keluar tu pula, aku nampak dia tengah senyum+gelak tengok 3 orang kat depan tu. 2 lelaki, 1 perempuan. 3 orang tu pun gelak tengok kitorang. haihh, pelik. siapa tu? family dia kot. hatiku berkata. aku pun tanya laa kat dia, siapa tu? sampai je dekat 3 orang tu, dia kenalkan sorang demi sorang kat. aku jadi nervous dan malu. tapi muka slamba je senyum tengok dorang. so aku just hulur tangan dan salam kat kakak sulung dia. cantik woo kakak dia, pakai spek macam aku, tapi putih giler. "balik ranau juga ke?" "oh, x laa. balik tenom. =)" "hah, nie orang tenom." "duk tenom kat area mana?" "kat kampung undusan." "oh, kat mantailang tu eh?" "kat bawah lagi. =)" pastu aku pun pergi kat luggage aku, dan bukak. nak ambik bread gardenia yang kitorang beli kat LCCT tu. beg aku kat berkunci, so aku bukak laa. dia nampak tangan aku m'geletar bukak beg tu, dia cakap. "aik, kenapa? nervous ke?" "syhhh, diam. memang nervous pun. mana laa taw boleh terjumpa kakak kau tu." haha. tergelak-gelak aku keluarkan roti tu. yelah, masa beli gemuk bukan main, dan keluar jadi kurus pulak roti tu. haha! lepas tu, dia pun balik ikut kakak dia, aku balik ikut kazen aku. fuhh, penat sehh. sampai tertidur aku kat dalam kereta masa otw balik kampung masa tu.

HAH!!! plan aku nak surprisekan parents aku yang aku balik Sabah. tup tup, sampai je kampung aku nampak ramai pakcik2 kat luar rumah. kereta pun banyak, sampai kazen aku xtaw nak park kereta kat mana. full house dohh. pakcik ramai, makcik pun ramai. bapa aku dah kat tepi pintu rumah, tengok siapa laa yang datang lepas kenduri tu tamat kan. aku pun siap jerit2 kot dalam kereta tu. risau juga kalau dorang marah aku. tapi, aku kuatkan hati. keluar juga dari kereta tu. haha! aku salam semua pakcik aku, peluk cium makcik dan nenek aku. sampai kat bapa, aku salam dia tolak aku. marah+terkejut sebab aku balik x bagitahu kat depa. haha. aku peluk cium dia. mak aku sampai static kat depan pintu bilik makcik aku. aku terus peluk cium dia. haha! memang happening giler laa masa tu. semua makcik/pakcik aku tanya benda yang sama. "bila sampai?" "cuti berapa lama?" "bila balik kolej?" "balik dengan siapa?" haha. semua aku jawab dengan senyuman kat muka aku. haha. happy teramat-amat happy kot. then aku cerita laa everything yang aku plan before balik Sabah. aku cerita kat mak yang aku balik dengan Mr.I. semua laa aku bagitahu. dia senyum je. nasib kali nie dia x marah aku balik mengejut. masa kat matrik dulu, balik 3 hari je tapi dia marah giler kot kat aku. kali nie x marah dah. =) and aku balik kolej nanti pun balik sekali dengan Mr.I taw. tadi aku siap tolong ubah seat dia lagi kot. aku pilih seat belakang, sebab tu je yang kosong lagi. yup!! dia duduk sebelah aku. =)

So, that's the story of my journey back to Sabah from Kuala Lumpur. =) I uploaded some photos of me and my family. =)

nie adik aku, Nana. dia dukung kazen kembar aku.

aku dengan Nana

Nana bersama kazen2 aku yang lain. muka giler2 semua.

aku dan kazenku, Haris.

aku dan Haris lagi. >.<

nana yang pendek tapi comel bagi aku. Love u sis!

well, this is my dad! love u Dad!

sekali lagi dengan Nana.

Nana with my mum! love them!

me and my beloved mum! Love u!

me and grandma! senyum x hilang walau datuk baru je arwah. al-fatihah.

we all. =)


we all again. 

Nana and grandma. 

them again. >.<

this one was the craziest! haha! my sis and my bro. love u two!

sekian, di sini sahaja coretan aku kali ini. =)
Assalamualaikum.

2 comments:

  1. Amboi. sweet ja kan kamurang balik bersama.. Jeles :p

    ReplyDelete
  2. haha! jangan laa jealous. nanti ko rasa juga benda yang sama tu. =)

    ReplyDelete